Inhoud
1. Terminologie
2. Strippenkaart
3. Uitvoering van de opdracht
4. Wijziging van de Opdracht
5. Klachten
6. Betaling en annulering
7. Tarieven
8. Verzuim
9. Aansprakelijkheid en vrijwaring
10. Overmacht
11. Toepasselijk recht en geschillen
1. Terminologie
1.1 In deze algemene voorwaarden van Daan's Digi-Service leggen wij hierna de volgende termen uit:
a. Daan's Digi-Service: hierna te noemen DDS.
b. Onder de ‘Opdrachtgever’ vallen: de klant, zowel particulier als zakelijk.
c. Onder ‘Dienst(en)’ vallen: Alle werkzaamheden zoals advies, ondersteuning,
probleemoplossingen, installaties, inrichtingen of aansluitingen die op het gebied van IT kunnen plaatsvinden. Dit kan op de locatie zijn, maar ook vanuit de standplaats.
d. Onder ‘Voorwaarden’ worden de Algemene voorwaarden van DDS verstaan.
e. Onder ‘Opdracht’ wordt verstaan: de overeeenkomst tussen DDS en de opdrachtgeven onder de voorwaarden van DDS.
g. Onder de ‘Strippenkaart’ wordt verstaan een papieren kaart welke aangeschaft wordt voor een vast bedrag waar ná geleverde diensten, uren op afgestempeld kunnen worden.
1.2 Deze Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en opdrachten door DDS aangeboden/uitgevoerd.
1.3 Wanneer de opdrachtgever zelf algemene voorwaarden voorstelt, zullen wij deze ten alle tijden afwijzen en zijn dan ook niet van toepassing/bindend.
1.4 Wanneer er afgeweken wordt van de voorwaarden van DDS, zal dit enkel en alleen geldig zijn wanneer dit schriftelijk is overeengekomen.
2. Strippenkaart
2.1 De Opdrachtgever kan een strippenkaart voor een vast bedrag bij DDS aanschaffen. Hiermee geniet Opdrachtgever van gemak en zekerheid.
2.2 Opdrachtgever geniet van dit gemak tot en met het moment dat de strippenkaart verloopt. Deze termijn staat op de strippenkaart vermeld.
2.3 De strippenkaarten zijn naamsgebonden en niet overdraagbaar.
2.4 De prijs van de strippenkaart wordt op de website: www.daansdigiservice.nl actueel gehouden. Dit onder het kopje tarieven. DDS mag deze tarieven zelf, zonder vooraankondiging aanpassen. Het actuele tarief op het moment van afsluiten zal bij aankoop van een strippenkaart worden gehanteerd.
2.5 Strippenkaarten zijn maximaal 1 jaar geldig.
3. Uitvoering van de Opdracht
3.1 DDS zal de opdracht naar beste inzicht en vermogen uitvoeren, maar kan niet garanderen dat het (eind)resultaat naar behoren zal zijn. Opdrachtgever is verplicht de tarieven voor de gewerkte tijd (inclusief voorfietskosten) te betalen, ongeacht het (eind)resultaat.
3.2 De opdrachtgever moet ervoor zorgen dat alle gegevens die DDS aangeeft als noodzakelijk of die de opdrachtgever redelijkerwijs moet begrijpen als noodzakelijk voor het uitvoeren van de opdracht, tijdig aan DDS worden verstrekt.
3.3 DDS is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van onjuiste of onvolledige gegevens die door de Opdrachtgever zijn verstrekt.
3.4 Opdrachtgever weet dat bij uitvoering van de opdracht, er gegevens kunnen verloren gaan of beschadigd raken. DDS maakt in de regel geen backup van de data van de opdrachtgever. Het is de verantwoordelijkheid van de opdrachtgever dat hij zelf een backup maakt. Behalve in geval van opzet of grove schuld van DDS, is DDS niet aansprakelijk voor schade van welke aard dan ook.
3.5 Opdrachtgever erkent bij het verstrekken van een opdracht aan DDS voor de vervanging van hardware dat het kan gaan om het vervangen van een slijtageonderdeel, waarbij niet alle data behouden kan worden. DDS zal zich inspannen om dataverlies te beperken, maar kan hiervoor geen garantie geven. Opdrachtgever vrijwaart DDS van eventuele (financiële) gevolgen die voortvloeien uit dataverlies.
3.6 De Opdrachtgever gaat akkoord met het verlies van de garantie van de fabrikant wanneer een apparaat wordt geopend door DDS. DDS is niet aansprakelijk voor eventuele financiële schade die voortvloeit uit het verlies van deze garanties.
3.7 Het is de verantwoordelijkheid van de Opdrachtgever om de juiste licentiecode te verstrekken voor alle producten die (her)installatie nodig hebben. Opdrachtgever erkent dat deze Licentiecodes mogelijk opnieuw moeten worden ingevoerd en/of aangeschaft tijdens uitvoering van werkzaamheden of na migratie.
3.8 Indien DDS en Opdrachtgever overeenkomen de overdracht in fasen uit te voeren, kan DDS de uitvoering van die onderdelen die tot een volgende fase behoren opschorten totdat Opdrachtgever volledig aan zijn betalingsverplichtingen in de daaraan voorafgaande fase heeft voldaan.
3.9 De Opdrachtgever garandeert dat hij of zij de eigenaar is van het product waaraan de diensten worden verleend en geen illegaal verkregen software en/of materialen gebruikt. Afnemer vrijwaart DDS voor eventuele aanspraken van derden ter zake en aanspraken ter handhaving van opdrachten.
3.10 De geleverde diensten zullen alleen worden uitgevoerd op het adres of de adressen die door de Opdrachtgever zijn opgegeven bij de opdrachtsovereenkomst.
3.11 DDS zal overtredingen op klantlocaties altijd melden aan de betreffende autoriteiten.
4. Wijziging van de Opdracht
4.1 Wanneer er aanvullende werkzaamheden of wijzigingen aan de opdracht toegevoegd worden kan de aanvang en tijdsduur van deze opdracht tevens gewijzigd worden. DDS zal de opdrachtgever hiervan bij aanvulling of wijziging op de hoogte stellen en de indicatie bijstellen
4.2 Inschattingen van de tijdsindicatie kunnen door onvoorziene omstandigheden veranderen. Aan de indicatieve inschatting van de uitvoeringstijd kunnen geen rechten ontleend worden.
4.3 DDS kan nimmer aansprakelijk gesteld worden voor eventuele kosten die opdrachtgever moet maken wanneer een opdracht gewijzigd wordt of zelfs geannuleerd. Dit ongeacht de reden van wijziging of annulering van de opdracht.
5. Klachten
5.1 Wanneer de opdrachtgever klachten betrekking hebbende op de geleverde diensten heeft, dienen deze binnen 2 dagen na uitvoering schriftelijk gemeld te worden. Dit kan per post, maar mag ook via email. DDS zal deze z.s.m. in behandeling nemen.
6. Betaling en annulering
6.1 De totale kosten van de afspraak worden doorgaans betaald via contant geld of een digitaal betaalverzoek.
6.2 Betaling kan niet geschieden door middel van een andere betaling dan door DDS aangegeven.
6.3 Indien DDS incassomaatregelen jegens de Opdrachtgever moet nemen, is de klant naast de wettelijke (handels)rente ook de wettelijke incassovergoeding verschuldigd.
6.4 Indien de afspraak binnen 24 uur voorafgaand aan de uitvoering wordt geannuleerd, is de Opdrachtgever de voorfietskosten en het geldende halfuurtarief verschuldigd. Tevens is dit het geval wanneer de Opdrachtgever niet op de afspraak aanwezig is op het afgesproken tijdstip.
6.5 Vergoeding van de uitgevoerde diensten door DDS worden berekend in blokken van een kwartier. Bij voltooien van de opdracht nog voor het verstrijken van het kwartier, zal dit kwartier volledig gerekend worden.
6.6 Wanneer de Opdracht minder dan 30 minuten in beslag neemt, zal DDS altijd het halfuurstarief rekenen voor de afspraak.
7. Tarieven
7.1 Alle bij DDS geldende tarieven zijn inclusief BTW.
7.2 DDS heeft ten allen tijden het recht de tarieven te wijzigen. Voor de geldende tarieven zie www.daansdigiservice.nl/tarieven.
8. Verzuim
8.1 Wanneer de Opdrachtgever zijn verplichtingen tegenover DDS niet, niet tijdig of niet volledig nakomt, is de Opdrachtgever zonder nadere ingebrekestelling of andere formaliteiten in verzuim.
9. Aansprakelijkheid en vrijwaring
9.1 DDS is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, door welke oorzaak dan ook, tenzij DDS opzet en/of grove schuld heeft gehad. Indien DDS om welke reden dan ook aansprakelijk mocht zijn, dan is die aansprakelijkheid beperkt tot maximaal 3 maal de factuurwaarde van de afspraak. DDS is tevens niet aansprakelijk voor enige gevolgschade.
9.2 Opdrachtgever vrijwaart DDS voor alle aanspraken tegen rechten van intellectuele eigendom op door Opdrachtgever bij de uitvoering van de opdracht gebruikte of verstrekte materialen of gegevens.
9.3 Opdrachtgever dient gedurende de opdracht persoonlijk op de afgesproken plaats van de afspraak aanwezig te zijn.
9.4 Adviezen over in te kopen producten, zoals software en/of hardware, zijn altijd vrijblijvend, ongeacht waar die producten zijn gekocht. DDS is op geen enkele manier verantwoordelijk voor verkeerd aangekochte producten.
10. Omstandigheden van overmacht
10.1 Geen van beide partijen is aansprakelijk voor enige vertraging of tekortkoming in de uitvoering van de Opdracht als gevolg van overmacht (onveroorzaakte tekortkoming).
11. Toepasselijk recht en geschillen
11.1 Op voorwaarden, opdrachten en andere verplichtingen voortvloeiend uit of in verband met de opdracht is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Alle geschillen die ontstaan naar aanleiding van deze Algemene Voorwaarden, een Opdracht of een andere Opdracht voortvloeiend uit of in verband met een Opdracht zullen met uitsluiting van iedere andere rechter worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te Alkmaar.
Copyright © 2023 Daan's Digi-Service - Alle rechten voorbehouden